Puntenslijpers van deze soort, dààààr heb ik nou een zwak voor, ik hoop er nog altijd eentje tegen te komen op een rommelmarkt. Nieuw zijn ze best duur hoor. Deze stond in een etalage in het Keulen te sjansen naast hele mooie vulpenjongens en meisjes. Schitterend.

Zo’n ding doet me denken aan vroeger, toen het een grote eer was om met de puntenslijper van de juf je schrijfgerei te scherpen. Voor je op de lagere school met een pen aan de slag mocht werd er eerst met potlood geschreven. Leverde me nog een jeugdtrauma op (ja, ja , dat verhaal kennen we nu wel) , ik had zo mooi dun (lees: zonder hard te drukken) de zinnetjes neergevlijd en ging vol verwachting, het nieuwe schriftje in de knuistjes, mijn lof oogsten bij de juf, maar helaas….. ‘zij kon het niet lezen’ deelde ze nogal bot mee. Mijn kinderhart brak mensen. echt waar.

Afijn een puntenslijpermuis (348) krijg je er gratis bij, wanneer je het leuk vindt om je potloden aan twee kanten te slijpen. Ja meer mogelijkheden zijn er niet hè, anders deden we dat ook nog wel!

Afijn, nog even een saillant detail, bovenstaande muismachine poept Muizen, kijk maar (349) Puntenslijpselmuis

En Margriet kon het niet laten, toen ze zag dat er een muis in haar pompoensoep rondzwom, pakte ze als de wiedeweerga haar camera en legde de zure roomse jongen voor het nageslacht vast. Hoewel er een gastmuizenstop is, kon ik deze niet weerstaan. De allerallerallerlaatste dus;  zie um zwemmen…. Zure Roommuis.

