Kaasschaafmuis was het eerste exemplaar waarvan ik dacht toen ik um tegenkwam; heb ik jou al niet eens eerder vastgelegd voor het nageslacht? Na 338 muizen is dat niet zo heel gek natuurlijk, want ze lijken allemaal op elkaar. Ja ik ben aangevallen door een muis, agent. Echt? Ja, echt waar! Hoe zag hij er uit dan? Nou, uhm smal toelopende snoet, grote ronde oren en een staart. Uhhuh…  Ik heb de gedachte maar van me afgezet, als dit nr twee is, so be it, hoe meer zielen hoe meer vreugde!

Afijn , en dan nog zoiets, dilemma, dilemma. Want moet je dat nou zeggen tegen zo’n firma van de vleesvervangers ‘Mensen er zat een muis in uw kaasburgerpakketje!’  Of maak je jezelf dan onsterfelijk belachelijk. Maar hoe komt zo’n beest daar hè, en is dit dan een kaasburgermuisetende kaasburgermuis, of is het ding getransformeerd zoals je bij aliens wel eens ziet (in films hè, dat heb ik dan nog niet meegemaakt in het echt). Wanneer heeft dit plaatsgevonden, in de supermarkt. op het aanrecht of toch in de fabriek. Tja, weet niet. Maar goed, ik deed mijn ogen dicht en mikte het beestje in de pan. Nou, lekker hoor!

