Op 1 december gaat WAKIBI van start.

Wakibi is de Nederlandse equivalent van Kiva, een organisatie waar je microkredietjes kunt afsluiten om kleine bedrijfjes in minder welgestelde (understatement) landen te kunnen steunen.  ik heb er op mijn Muizenissenblog al over geschreven. Wakibi vertaalt de leningen in het Nederlands (zoveel mogelijk, het is allemaal vrijwilligerswerk) en daarnaast kun je met Ideal te betalen. Het idee is dat de drempel om ook zo’n leuk en zinvol microkredietje af te sluiten hiermee verlaagd zal worden.

Anyway…  net schoot er op mijn scherm een Wakibimuis voorbij. Ik kon hem nog net bij zn staart grijpen. Ik hoop dat de microkredietjes zich net zo snel zullen vermenigvuldigen als het muizen eigen is! Om vast een beginnetje te maken heb ik Alham een steuntje in de rug gegeven.

