Ik begon aan dit project op een moment dat ik vrij veel tijd voor mezelf had en daardoor kon ik arbeidsintensief ‘muizen’. Inmiddels heb ik het een stuk drukker en loopt het muizen maken zoals ik dat voor ogen heb met regelmaat spaak.

Wat heb je er van geleerd Spelende Vrouw? Dat je goed moet kijken naar de haalbaarheid van hetgeen waaraan je begint, vooral op het vlak van tijd dus. Hoeveel uur ben ik er mee bezig en hoe verhoudt zich dat tot andere klussen, bijvoorbeeld om de huishoudelijke schatkist op peil te houden, wat zijn de mogelijkheden om vooruit te werken en ook niet onbelangrijk, kan ik maken wat ik wil. Nee dus, want de tijdsboog van een dag is vaak te kort voor bijvoorbeeld een gelaste muis of weet ik wat voor groter maaksel.

Daarom verander ik de ondertitel van dit blog. ‘Ik maak in 2011 muizen van allerlei verschillende materialen” .  De woordjes iedere dag laat ik vallen. Hmmmm, dat voelt niet grappig en maar geeft toch ook lucht!  Ben benieuwd op welk aantal ik nu uit ga komen.

Iemand die elke dag een gezichtje maakt, is Anja. Ze fabriceerde voor mij een 6 cm lang lief muisje: ‘Dit is restjes muis, ze heeft zo lang als afgedankt stukje wol in de zak gezeten, dat er nodig uit moet!’  Wat een drolletje hè, dit muisje.

