We gaan weer los hoor!  Ik maak in etappes de inhaalslag tot ik weer op schema lig. De achterstand bedraagt nu nog 7 muizen! Vandaag 3 circusmuizen.

Muis 110 is de vader van Sterke Man Muis nummer één  (muis 96). Sterke Man Muis was de eerste circusmuis die ik maakte en eigenlijk was ie iets te klein voor zijn wereld. Maar geen noed, alles kwam goed, het menneke werd gebombardeerd tot Sterk Kind Muis! Zijn vader heeft het intussen aangelegd met muis 108, maar dat kan je deze macho niet kwalijk nemen. Zit in de genen hè.

Muis 111 is een tenger wijffie en gedoopt tot Helène heb ik inmiddels vernomen.  Ik noem haar Balmuis, want dat is haar specialiteit; lopen op een bal!  Straks krijgt ze een hele mooie, maar nu laat ze haar kunsten even zien op de speelbal van Sam. gelukkig hebben we de foto’s nog, want speelbal is inmiddels verworden tot een frommel. Met dank aan de kaken van voornoemde witte hapsnavel!

Muis 113 is Slangenmuis en luistert naar de naam Beatrix. Ze kan zich helemaal opvouwen, oprollen en in kleine ruimtes wurmen….  Ik word er plaatsvervangend claustrofobisch van!

Op de foto hierboven is Beatrix nog in de maak, maar was ik haar kwijt. Hing ze verdeurie in de waslijn!

