Ach man,  je wilt niet weten waar je allemaal mee te maken kan krijgen. Dat muizenwereldje zit barstensvol kinnesinne en zo wat henen.  Wat was het geval… boel tumult in de keukenkast. Stonden daar een zootje koekbewoners een potje stennis te maken op hun houten plankje.

‘Of zij geen muizen waren dan en waarvan ik dacht dat ze gemaakt waren.. nou? nou? nou? mevrouw de muizenmaakster? ‘  ‘Yo jongens, nou even rustig, wat is er aan het handje, vertel me alles’, suste ik, want zo’n zootje ongeregeld wil je niet tegen je in het harnas jagen natuurlijk. Bleek dat ze zich geërgerd hadden aan de Notenmuis van gisteren, want zij waren toch…

‘Mennekes, mennekes, mennekes’, zei ik en onderdrukte met moeite een grijns, ‘ jullie zijn nog veel specialer , jullie zijn van de wereldberoemde Groninger Knol’s koeken… Dus jullie zijn… juist Knol’smuizen! Waren ze even stil van! Nou en toen toen piepten ze tevreden en was het leed geleden.  ‘Anyway’, riep ik en greep mijn fototoestel, ‘mag ik even een kiekje maken, heb ik nummer 91 te pakken!’


